Posted in Ebook TJD, Perkembangan TJD, Tips menulis

Template untuk hasilkan : Buku Tutorial

Kulit Buku Tutorial - TulisjeduluAnda berminat tak nak hasilkan buku pertama anda?? Kalau anda seorang yang berjiwa penulis, mesti ada impian tu kan..

Kalau anda belum hasilkan apa-apa buku lagi, meh saya cadangkan pada anda satu jenis genre buku yang ada dalam pasaran. Apa dia?

“Buku Tutorial”

Sebenarnya sebelum ni saya dah pernah tulis kelebihan buku tutorial. Kalau anda belum baca boleh ke sini : 6 sebab Buku tutorial (how to) : buku yang diminati orang sejak dulu

Untuk hasilkan buku tutorial sebenarnya tak susah sangat. Tapi perlukan usaha yang kuat la. (Sama je macam buku-buku lain kan..). Dan ada beberapa elemen penting yang perlu anda usahakan supaya buku tutorial anda tu SUPERB. Kalau nak tahu apa elemen tu, baca sini : 3 Perkara yang sangat penting dalam menghasilkan buku tutorial.

Saya sendiri ada hasilkan dua eBook tutorial :

KIT BBT PRojek KLS KMHRN

dan :

STORIES

(Info detail tentang eBook ni : TEKAN SINI)

Kalau anda dah bersedia untuk menulis, ni saya hadiahkan template yang saya hasilkan untuk bantu anda buat buku tutorial anda. Tak semestinya anda tiru 100% (nak tiru pon boleh) tapi setiap penulis ni kan naluri dia nak lain daripada lain.. (Saya faham jiwa penulis.. huhu)

Jika anda berminat nak dapatkan template Buku Tutorial ni, boleh isi borang ringkas kat bawah, nanti saya hantar ke email anda :

Leave a Reply

