Posted in Ebook TJD, Tips Blog, Tips menulis

Ebook Report : Tarik Perhatian Pembaca Blog Anda

Tarik Perhatian Pembaca Blog Anda - Tulisjedulu.wordpress

Akhirnya siap juga Ebook Report pertama untuk blog TJD. Alhamdulillah…

Dan sekarang saya nak kongsikan dengan anda report ini, tajuknya :  TARIK PERHATIAN PEMBACA BLOG ANDA.

Report apa ni?

Ebook Report ni untuk bantu blogger baru. Ia berkaitan salah satu cara tarik perhatian pembaca untuk baca artikel @ blog post yang kita tulis.

Report ni asalnya daripada nota saya. Saya rujuk beberapa blog besar, dan belajar teknik hasilkan artikel yang baik, yang mampu menarik perhatian pembaca.

Isi kandungan nota tu, saya ringkaskan, edit sikit supaya lebih mudah faham, design sikit supaya lebih menarik dan kemas. Dan terhasillah report ini.

Bagaimana nak dapatkan Report ni?

Isi borang ringkas ini :

Setelah anda isikan borang ini, saya akan emelkan kepada anda report tersebut. Tentang privasi anda, saya berjanji tidak akan melakukan sebarang spam dan tidak akan kongsikan emel ini dengan sesiapapun. Kerana saya juga benci dilakukan sedemikian.

Jika anda telah membacanya…

Jika anda telah membacanya, saya benar-benar mengucapkan terima kasih atas kesudian anda meluangkan masa untuk menghabiskannya.

Jadi, bagaimana? Apa pendapat anda tentangnya? Kalau tak keberatan, boleh tak anda kongsikan pendapat atau komen anda di bahagian KOMEN?

Dan kalau anda sukakannya, saya sangat alu-alukan kalau anda ingin kongsikannya bersama rakan penulis dan blogger yang lain. Ini ada beberapa idea :

  • Tweet untuk ceritakannya
  • Share di Facebook tentangnya
  • Emailkan link artikel ini kepada rakan-rakan anda

Kalau anda juga ada report anda sendiri…

Kalau anda ada report yang anda hasilkan sendiri, jangan segan-segan untuk kongsikannya dengan saya. Tuliskan linknya di bahagian komen di bawah. Saya juga tak sabar nak mendapat manfaat daripada report anda.

Kalau anda dah bersedia, jom kita tarik perhatian pembaca kita 😀

p/s Jangan lupa ya, komen di bawah pendapat anda tentang report ni. Saya tunggu pendapat anda 😀 …

One thought on “Ebook Report : Tarik Perhatian Pembaca Blog Anda

Leave a Reply

